flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ОПИТУВАННЯ В СУДАХ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

02 грудня 2015, 14:45

 

 

АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ОПИТУВАННЯ В СУДАХ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Звіт містить результати дослідження громадського сприйняття роботи судів Львівської області, яке було проведене благодійними організаціями «Твоє право» і «Право і Демократія» у квітні – жовтні 2015 року.

 

 

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Загальна площа будівлі суду складає 2343,9 кв. м., суд містить 13 залів судових засідань. Станом на 01 серпня 2015 року штат суду складали 31 суддів та 118 працівників апарату суду. Кількість справ, що перебувала в цей момент на розгляді - 3413 справ та матеріалів.

У суді опитано 100 осіб. Більшість опитаних - чоловіки (65,0%). Найбільш представлені респонденти з повною вищою освітою (83,0 %), з яких (63,0 %) мають вищу юридичну освіту. Більшість опитаних проживають у населеному пункті де розташований суд (64,0%).

Майже половина (49,0 %) респондентів представляють в суді особисто себе, ще 45,0 % - інтереси інших осіб (є адвокатами, юрист-консультантами). Респондентів, для яких це перший судовий процес (10,0%), 2-5 разів були учасниками - 22,0 % респондентів, більшість респондентів (68,0%) - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше разів. Переважна частка відвідувачів (96,0%) - учасники адміністративного процесу. У більшості респондентів (72,0 %) справа знаходиться на стадії розгляду, у 15,0% респондентів розгляд справи завершено (винесено рішення), і для 13,0% розгляд справи ще не розпочато.

Загалом обізнаними про роботу суду є більшість опитаних (56, 0%), цілком обізнаними з роботою суду (33,0%), 10,0 % майже не обізнані, а 1,0% зовсім не знають нічого про роботу суду та суддів.

Переважна більшість респондентів (98,0 %) в цілому оцінили якість роботи Львівського окружного адміністративного суду на «задовільно», «добре» або «відмінно», і лише 2 % - на «погано» або «дуже погано». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,09 бали.

Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в табл.1.

 

Таблиця 1 - Оцінки якості роботи суду за основними вимірами

                                                                   

Виміри якості

Львівський окружний адміністративний суд (2012 р.)

Львівський окружний адміністративний суд (2015 р.)

Найвищі оцінки по Львівській області

Доступність суду

3,50

3,98

4,53

Зручність та комфортність перебування

4,39

4,09

4,83

Повнота та ясність інформації

4,29

4,26

4,94

Сприйняття роботи працівників апарату

4,25

4,08

4,84

Дотримання строків судового розгляду

4,02

4,00

4,88

Сприйняття роботи суддів

4,39

4,15

4,90

 

З таблиці 1 наочно видно, що у порівнянні із попереднім опитуванням, проведеним у 2012 році, певні показники отримали відносно нищу оцінку. Загалом це може бути пов’язане із підвищенням загальних вимог до роботи суду на фоні подій останнього року в Україні.

Загалом у Львівському окружному адміністративному суді найкраще забезпечуються показники повноти та ясності інформації. Відвідувачів суду повною мірою задовільняє наявна у суді інформація щодо зразків документів, інформація щодо справ призначених до розгляду, інформація про розташування кабінетів, залів судових засідань, правил допуску та перебування у суді, інформація розміщена на веб-сторінці, зручність розташування інформаційних стендів тощо.

Слід відзначити, що позитивною оцінкою відвідувачі суду оцінили показники роботи суддів, зокрема відзначено роботу суддів з дотриманням принципів незалежності та неупередженості, коректного та доброзичливого ставлення до сторін, підготовка до розгляду справи та її знання, надання сторонам можливості підготувати свою позицію, дотримання процедури розгляду справ тощо. Також у суді на достатньому рівні забезпечуються показники якості роботи апарату суду, відвідувачі відзначили те, що працівники апарату суду при спілкуванні виявили професіоналізм, повагу та бажання допомогти, виявляли однакове ставлення до всіх, у роботі не припускалися помилок.

Найгірше за оцінками респондентів забезпечується доступність суду, відвідувачам суду не легко було знайти будівлю суду, та не зручно діставатись до неї громадським транспортом, відсутня можливість паркування автомобілів, частково відсутня можливість доступності до приміщень суду людей з обмеженими можливостями.

На рис. 1 проілюстровано, в яких напрямках Львівський окружний адміністративний суд має удосконалювати свою роботу, аби мати найвищі в області оцінки якості за основними вимірами.

■ Найвищі оцінки по Львівській області          ■ Окружний Адміністративний суд

 

 

 

 

Рис 1. Якість роботи Львівського окружного адміністративного суду за основними вимірами (середнє значення за 5-бальною шкалою)

 

Серед пропозицій щодо покращення якості роботи Львівського окружного адміністративного суду відвідувачі зазначили зокрема такі: «доопрацювання сайту веб- сторінки суду», «збільшення кількості залів судових засідань», «створити більше місць для очікування», «збільшення паркувальних місць», «розмістити більше вказівників на поверхах», «нижче розташувати інформаційні стенди», «покращити освітлення коридорів».

Серед інших зауважень та пропозицій щодо покращення роботи Львівського окружного адміністративного суду на які вказали відвідувачі, слід звернути увагу на такі: «завчасно надсилати повідомлення про судовий розгляд справ», «вчасно розпочинати судові засідання», «покращити доступність суду», «змінити графік роботи канцелярії».

Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації, які можуть бути реалізовані найближчим часом:

·         Подбати про розміщення інформації про розташування будівлі суду на зупинках громадського транспорту;

·         Розглянути можливість пошуку додаткових місць для паркування автомобілів відвідувачів суду;

·         Розмістити у холі суду план-схему розташування кабінетів, канцелярій, залів судових засідань;

·         Збільшити кількість місць для оформлення документів, підготовки до засідання;

·         Переглянути графік роботи канцелярії суду з метою зручності звернення до неї громадян та забезпечення якісної можливості подання документів до суду;

·         Розмістити на інформаційних стендах більше зразків документів (заяв, клопотань, тощо).

·         Провести навчання з працівниками апарату суду та судової охорони з питань етики спілкування з відвідувачами суду;

·         Покращити якість роботи веб-сторінки суду, розмістивши на ній корисну для громадян інформацію (зразки документів, витяги з законодавства, інформація про судовий збір, графік розгляду справ і тд.)

·         Підвищити рівень поінформованості учасників судового процесу про діяльність суддів та суду шляхом залучення НГО до створення інформаційно-роздаткових матеріалів чи проведення публічних заходів для громадськості.